Justyna Czaplewska - Kierownik USC
pokój nr 7-8-9
tel. 58 588 22 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Obsługa klientów w godz. 8:00-15:00, w środy 8:00-17:00.
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich w obszarze Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1) sporządzanie aktów stanu cywilnego;
2) przyjmowanie oświadczeń przewidzianych w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym oraz ustawie prawo o aktach stanu cywilnego tj.:
a) wstąpieniu w związek małżeński;
b) wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa;
c) powrocie rozwiedzionego małżonka do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
d) uznaniu dziecka, nadaniu nazwiska męża matki;
e) zmianie imienia dziecka wpisanego do aktu w chwili jego sporządzenia;
3) przyjmowanie zapewnień o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa;
4) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w lokalu Urzędu Stanu Cywilnego i poza nim;
5) wydawanie zaświadczeń;
6) nanoszenie wzmianek i przypisków w aktach stanu cywilnego;
7) wydawanie odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego;
8) przechowywanie i zlecanie konserwacji ksiąg stanu cywilnego;
9) wydawanie zezwoleń na skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego;
10) wpisywanie do ksiąg aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą;
11) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie zmiany nazwisk i imion;
12) wydawanie decyzji w sprawie sprostowania i uzupełnienia aktów stanu cywilnego;
13) kompletowanie i przechowywanie akt zbiorczych urodzeń, małżeństw i zgonów;
14) prowadzenie skorowidzów do sporządzonych aktów stanu cywilnego;
15) nanoszenie zmian w treści aktów stanu cywilnego;
16) przyjmowanie wniosków w sprawie wpisania wzmianek dodatkowych do aktów stanu cywilnego na podstawie orzeczeń sądów w tym orzeczeń pochodzących z państw obcych;
17) sporządzanie aktów stanu cywilnego, gdy zdarzenie nastąpiło za granicą i nie zostało zarejestrowane w zagranicznych księgach stanu cywilnego;
18) odtworzenie aktów stanu cywilnego, które zostały sporządzone za granicą, a uzyskanie odpisu jest niemożliwe lub związane z poważnymi trudnościami;
19) odtworzenie treści aktów stanu cywilnego bądź wpisanie odpisów aktów stanu cywilnego w razie zaginięcia, zniszczenia całości lub części księgi stanu cywilnego;
20) prowadzenie spraw związanych z testamentami alograficznymi;
21) przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy;
22) występowanie o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie i organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego;
23) prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego.
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich na stanowisku do spraw dowodów osobistych należy:
1) wydawanie dowodów osobistych;
2) prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych na podstawie danych zgłoszonych przy ubieganiu się o wydanie lub wymianę dowodu osobistego;
3) przetwarzanie danych osobowych zawartych w zbiorach meldunkowych, w zbiorze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych i Rejestrze Danych Kontaktowych;
4) wydawanie w formie zaświadczeń pełnych odpisów przetwarzanych danych osobowych (ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz Rejestru Dowodów Osobistych);
5) udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL, Rejestru Dowodów Osobistych, dokumentacji dowodowej, Rejestru Danych Kontaktowych podmiotom wymienionym w ustawie o ewidencji ludności i dowodach osobistych;
6) przyjmowanie zgłoszeń o utracie tożsamości, danych elektronicznych zapisanych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego;
7) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego w formie elektronicznej;
8) pozyskiwanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych;
9) wydawanie decyzji w sprawach dowodów osobistych
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich na stanowisku do spraw ewidencji ludności należy:
1) prowadzenie ewidencji ludności;
2) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania oraz dokonywanie zameldowania lub wymeldowania osób na podstawie zgłoszenia;
3) występowanie z wnioskiem o nadanie Numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności „PESEL”;
4) prowadzenie rejestru wyborców;
5) sporządzanie spisów i zestawień ludności do celów wyborczych oraz na potrzeby różnych organów i instytucji;
6) przetwarzanie danych osobowych zawartych w zbiorach meldunkowych, w zbiorze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych i Rejestrze Danych Kontaktowych;
7) wydawanie w formie zaświadczeń pełnych odpisów przetwarzanych danych osobowych (ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL, Rejestru Dowodów Osobistych i Rejestru Danych Kontaktowych);
8) udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL, Rejestru Dowodów Osobistych, Rejestru Danych Kontaktowych podmiotom wymienionym w ustawie o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
Konto bankowe:
Bank Spółdzielczy Oddział Skarszewy nr 81834000010100014320000005